الخميس، 30 أبريل 2009

تعب رئيسة + زياره لدار المسنين


اصعب حاجه في الدنيا انك تتحمل كتير وكل ما بتتحمل اكتر بتتعب اكتر واكتر بس انت مش بأيدك تقول لتعبك لا
بس برغم كل تعبك بتحصل حاجات بتحلي ايامك وتنورلك حياتك ولو لدقيقه واحده
بس اكيد الدقيقه دي هنفضل فاكرنها كتييير
االاسبوع ده تعبت اوي بسبب دكتور هندي ربنا ينتقم منو سحب مني دم "عشان تجديد الاقامه" فلازم تعمل تحاليل عشان الامراض "ايدز التهاب كبد وبائي كوليرا ..."
كان مفروض ياخد من كل واحد سبعتاشر ملي جرام دم و أول ما دخلت انا ومامتي المستشفى بدأت اعيطمن الخوف والقلق
لان ريحه المستشفى بتتعبني اوي فدخلنا عند الدكتور الهندي ده واول ما شفت الحقنه عيطت بزياده بقى
وهدوني ومامتي وقفت جمبي وهدتني حط الحقنه اللي ما يتسمى وبدأ يسحب دم وملى نص الحقنه
وراح شالها وفرحت بقى رغم اني كنتبعيط وخايفه بس قلت خلاص هيييييييييييه اخيرا خلصت
لقيتو بيقلي هيحط الحقنه تاني عشان ياخد دم من مكان تانيده على اساس ان الدم في ايدي من فوق غير اللي تحت
فقلتله وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات قلي انو لازم وكده عشان حط الحقنه في مكان غلط في الاول وهيحطها تاني
كان نفسي اقوم اضربو بجد واستسلمت للامر الواقع وسحب دم تاني وملا الحقنه ربنا ينتقم منو
وجي يحطلي البلاستر مكان الحقنه ولقيتو هيبتدي يستظرف دمو فرحت زقيت ايدو قلتلو ثانكس يا بابا
وخليت مامتي تحطهالي ومشينا وفجأأأأأأأأأأأأأأأه وانا ماشيه بقى عشان نروح نودي الورق لمكان تاني
دخت وتعبت وراسي بتلف ومش شايفه ادامي يانهااااار اسود ومنيل ايه ده ياا مااااااااااااااامتي في ايه
عادي عادي يا حبيبتي عشان قلتلك افطري وانتي مسمعتيش الكلام استحملي بقى
لالا الموضوع زاد بجد وفجأأأأه جيا اعد عل كرسي خبطت التلات كراسي مع بعض كده وعملوو صووووووت
وواحد مصري جه يساعدني "بجد المصريين دول اجدع ناس في الدنيا" قلتله وانا مش شايفه بجد لا شكرا
شعور اول مره يجيلي بجد ولله مع اني اتبرعت بدم كتييييير ومش حصلي حاجه بس الهندي ابن ال...... ناس الطيبين
لقيت في الورق اللي ادهولنا انه خد مني تلاته وعشرين ملي
ااااااااااااااه يا ابببببببببببببببن ال "مش قلنا الطيبين "
ومامتي جبتلي عصير وشربتو وبقيت الحمدلله احسن شويه وروحت ولقيت اخويا جي هو وريييييييييون
لالالالالالالالالالالا ده انا لو ميتههقوم العب مع ريووون حبيبي .. وخلص اليوم والحمدلله
تاني يوم رحت الكليه افاجأأأأأأأأأ مديره القسم بتاعتنا بتتصل بيا عل موبايل وبتقلي ريم تعالي عايزينك فقلت اهلاااااااااااااااا
عملتي ايه يا مصيبه ولفيتها في راسي قلت ولله بريئه ما عملت حاجه , رحتلها لقيتها بتقلي البنات رشحتك رئيسه اتحاد الطلبه نعععععععععععععععععععععععععععععععم يا حبيبتي قلتي ايه مسمعتش اتحاد مين وزمالك مين انا اهلاويه اب عن جد ميصحش كده
يا اختي قلتلها طب ليه يعني كده انا ورايا مذاكره ودراسه وبلوج "طبعا المديره اماراتيه ولما قلتلها كده افتكرتني بشتمها "
وقاللتي شنووو قلتلها لا ابدا مفيش بس مينفعش يختارو غيري لان بجد مش هينفع قالتلي لا ده رأي الطالبات فيكي وكده
قلتلها طب ليه اختاروني قالتلي لانك بتساعدي البنات وجدعه وخدومه وشاطره ودي صفات اللي مفروض ياخد المكان ده
قلتلها طب تمام قالتلي واي رأي هتقوليه هيتنفذ على طول قشششششششششطه جتلي عل طبطاااااااااب زي ما بيقولو
كان نفسي اقولها ادونا اجازه ست سنين بس مش من اولها هوريهم الوش ده صبررررررررركم عليا بس
وتلفونات جيا عليا من البنات ريم كذا ريم عايزين رحله ريم عايزين كامبنج ريم عايزين مش عارفه ايه وانا طيب حاضر مينفعش
لالا ميصحش من عيوني اوكي ماشي "
واخر ما زهقت رحت قفلت الموبايل عشان اعرف اذاكر وتاني يوم كتبتلهم ورقه في الجامعه على اوقات محاضراتي
واوقات وجودي في الجامعه عشان محدش يتصل الا للضروره مش دلع هو بقى ,
ورحت للمديره القسم قلتلها عايزين رحله وعايزين تغيير في الجامعه وترخصوا اسعار الاكل والشرب في الكافتيريات
عشان البنات مستغليين الاسعار وكده والحمدلله وافقت على كل حاجه الا الترخيص دي مرخمه فيها شويه بس على ميييييين
هيتنفذ يعني هيتنفذ .و كنت مقترحه عليهم قبلها بكام يوم زياره "لدار المسنين" انا وكل البنات
ووافقوا وطلعنا يوم الاربع نزورهم عيطت بردو اول ما شفتهم لان حالهم يصعب عل كافر واهلهم رميينهم
ولله العظيم حرام عليكم هتتحاسبو على كده ولله واتكلمت معاهم ووسيتهم ودعيتلهم وشفت مشاكلهم ودعولنا كمان
وفي واحد منهم كان شاعر واعد يقولنا شعر رغم انه تجاوز التسعين سنه بجد يا جماعه لازم نزور الناس دي انا بزورهم في مصر كتير جدا وبعد معاهم كتيييير لان في جمبنا دار ايتام متصدقوش فرحو اد ايه بينا وقالولنا تعالو تاني
طبعا سبعين في الميه نايم مش بيتحرك ولا بيتكلم مجرد انه بس بيسمعنا وبيفتح عينو دليل على انو سامعنا سبت كل البنات في الاوضه اللي كانو فيها "كانو عشر اوض رجال وتسعه نساء مفصولين عن بعض"
ورحت عند واحد مريض اعدت جمبه ولقيت نفسي بحكيلو حااجات كتييير عن نفسي وعن دراستي وحياتي ونفسيتي واهلي
اعدت اتكلم يمكن ربع ساعه وهو نايم طول الوقت مش بيتكلم ولا حاسس بيا فمشيت وخدت ايدو بوستها ودعيتلو وغطيتو
فلقيتو وانا لسه كنت همشي مسك ايدي وفتح عينو وابتسم ياااااااااااه شعور بجد حرك كل حاجه فيا وخلاني اعيط اكتر واكتر
ده دليل انو سامعني بجد ومبسوط بكل اللي قلتهوله
واول ما رجعنا الجامعه طلبت منهم زياره دوريه كل اسبوعين تلاته عشان نطمن عليهم ونعد معاهم ووافقوا الحمدلله
بجد الزياره دي أثرت فيا اوي وخلتني حساسه عن الاول معرفش ليه بقيت كل ما اشوف رجل كبير او ست
ابقى نفسي اعملهم كل حاجه في الدنيا واساعدهم واضحكهم ولو بضحكه او ابتسامه صغيره
ادعولهم ربنا يرحمهم ويشفيهم يارب يا كريم ..
ودي صور للي كانو موجودين
ده الانسان الجميل اللي كنت بحكيلو وسامعني بقلبه

ده الشاعر اللي كان بيقلنا شعر وكانت حالتو من احسن الحالات الحمدلله

ربنا يبعد اي مرض عن اي انسان يارب يا كريم ده كان مريض نفسي ربنا يشفيهم كلهم يارب




بجد لازم كلنا ندعلهم بالشفاء ويصبر قلوبهم

هناك 41 تعليقًا:

مواطن مصرى نايم يقول...

اولا
الف سلامة عليكى يا مرمر و يا رب ربنا يبعد عنك اى تعب او اى هم او اى حاجه وحشه
و ربنا ينقتم من الهندى ده
و بعدين المفروض ان ميعينوش دكتور هندى
دا هندىىىىىىىى !!!!
و كمان شكله كان راكن الفيل برا المستشفى كمان
الف الف الف الف الف الف الف سلامة عليكى يا سكرايه
و مبروووووووووووك يا ريس على المنصب الجديد
اللى على على بقى
ربنا يكرمك يا رب فحياتك كلها و يوفقك و ديما كده الكل بيحبك يا رب
و قل اعوذ برب الفلق من عين اى حد يحسد ريستنا

و ربنا يجعل زيارتك للمسنين دى فى ميزان حسناتك يا رب
و يبارك لك
منظرهم بجد مؤثر
و صعبوا عليا جداااااااا
ربنا يشفيهم يا رب

الف سلامة عليكى و مبروك يا رئيستنا

romansy يقول...

الف سلامه عليكى يا ريمو
كله الا دموعك
بقى كل دا علشان الاقامه
معلش يا ريمو الحمد لله ان ماما كانت جنبك
وبعد ين الله يكون فى عونك
الدراسه صعبه كده عندك
لا دا انتى ترجعى مصر احسن بسرعه كلى حمام زى ما انتى عاوزه
وعيشى

mimi يقول...

مراميرو ازيك دلوقت عامله ايه يارب تكونى احسن دلوقت البوست بجد مؤثر وفاكرتينى لما روحت زيارة لدار الايتام اد ايه كان اليوم ده اثر في نفسيتى كان في اطفال بجد يصعبو عليكى واكتر حاجة اثرت فيا اكتر واكتر الاطفال الايتام المعوقين هما فعلا مش عايزين غير الدعاء ليهم وان يكون في حد بيسال عليهم ويدخل على قلوبهم الفرح وربنا يجعله في ميزان حسناتك وشكرا ياحبيبتى على اهدائك الرقيق ليا ولعجبى على الكلمات اللى الكل متوقعها منك دائما ومعلش عجبى الايام دى مشغول يادوبك ينشر البوست بتاعه ويختفي ومبروك على المنصب الجديد ودائما كدة رافعة راسنا في البلد وابقى طمنينى عليكى دائما0لااله الاالله

Soul.o0o.Whisper يقول...

مرمرتى الجميلة

بجد يا مرم انتى انسانة جميلة جدااااااااااا

فعلا الناس الكبار دول بيكون نفسى على طول بيضحكوا و مبتسمين

أكيد تعبوا فى حياتهم
حرام كمان يتعبوا و هما كبار كدا

ربنا يبارك لك يا جميل يارب
و يستخدمك فى مكانك اللى مسكتيه


دى امانة يا مرمر و لازم تكونى ادها ان شاء الله



و سيبك بئا من الدكتور الهندى دا
ربنا هيحاسبه
أهم شئ انك انك بئيتى كويسة يا جميل





ياللا بوسة كبيرة ليكى

MǿиY El-Shreef يقول...

فيرست الف الف سلامه عليكي يا مرمر انشالله الي يكرهوكي

هنود بقى واغبيا هنعمل ايه

المهم انك بخير دلوقتي

سكند بقى الف مبروك رئاسه اتحاد الطلبه

هو انتي ف جامعه اماراتيه

اول مره اعرف :D

ثيرد بجد ربنا يسعدكوا ع الزياره دي انتوا بتفرحوا ناس كتير اوووووي

ف ميزان حسناتكو باذن الله

:)

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

سلامتك يا ميرو ياقمر ألف سلامة
يارب تكونى بخير دلوقت
أنا كمان بأمووووت من الرعب لما أشوف حقنة وعروقى بتهرب ودمى بيهرب ومابيلاقوش حاجة يسحبوها أصلاً
هههههههه
خدى بالك من نفسك وإشربى لبن وعصير كتير
ومبروك الرياسة ياستى كان نفسك فيها من زمان (وش بيغمز)
وربنا يجعل زيارتك للمسنين فى ميزان حسناتك ويدعولك دعوة حلوة تنجحك وتوفقك وتحميكى على طول

--------

بأقولك هوه إسلام قافل مدونته وله البلوج عندى معلق وله ايه؟

-------------
سلام يا أحلى ميرو

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


مرمورة يا مرمورة

آسفة خالث خالث

محلث بئا

بس بلاش الويل و الثبور دا
عااااااااااااا


والله انا كلمتها الوقتى مخصوص عشان أجيبلك خبر طازة :)

هى الحمد لله بخير حبيبتى
و أفضل حالا

ربنا يارب يقويها
و يقوينا جميعا

و يثبتنا



خلاث بئا سماح
ثح ثح

ماااااااثى يا مرمورة يا عثولة


سلام بئا

dramaqueen يقول...

اد ايه انتى جميلة يا مرمر
بجد كلامك اثر فيا وحسستينى ان انا اللى رحت هناك

ربنا يبارك لك فى وقتك وتقدرى تعمليها كل اسبوع
والف مبروك على رئاسة الاتحاد
والف سلامة عليكى معلش انا كمان باخاف من منظر الحقنة والدم
سلامتك ياقمر

mohamed ghalia يقول...

اللهم اشفى مرضانا ومرضى المسلمين
جزاك الله خيرا على هذه المشاعر الرقيقة

Sweet Violet يقول...

مرمورتى الجميلة

الف الف سلامة ليك ياقمر

و مبروك على المنصب الجديد (مش هنعرف نكلمك بعد كده)

اما بقى باقى البوست الصراحه و مش تزعلى منى انا جيت فى النص و مش قدرت اكمل قلبى وجعنى قوووووى )):

و بجد بشكرك على سؤالك عليا عند سول

ربنا مايحرمنى منكم ياااارب

و ارجع تانى انق و احسد و اقر و اعمل قلق و اولع و اكسر فى المدونات

قولى امين بصوت عالى بدل ما الرجوع يحصل دلوقتى (:

بشكرك لتانى مره ياقمر على سؤالك

و الف سلامه عليك

marmar يقول...

مواطن مصري نايم:
الله يسلمك يارب يا اسلام
بعدين الهنود دول ولله شعب ذكي جدا بس الدكتور شكلو كان تعبان شويه ولا بينتقم من المصريين
الله يبارك فيك يارب
منور

marmar يقول...

romansy :
وطي صوتك هتفضحني يا روميو ههههههههههههه
ادعيلي اعرف الاقي وقت ما بين مذاكره وطلاب ومحاضرات وبلوج
الفتره الجيا هغيب شويه عشان امتحانات اخر السنه بس هحاول ادخل ان شاء الله كل كم يوم اطمن عليكم
هتووووووووووووووووووووووحشوني

الازهرى يقول...

ادعوا الله تعالى ان يشفيهم وان يتولاهمم برحمته وهو ارحم الراحمين
وان يجعل كل ذلك فى ميزان حسناتك


لكن انا نفسى افهم
الدكتور الهندى ده
لقى الدم دا كله ازاى ؟

marmar يقول...

mimi:
الله يسلمك يارب يا حبيبتي وانا مقدرش ازعل منك ولا من عجبي انتو اخواتي بس كالعاده بحب اناااااغشك
ولله يا ميموو اكتر ناس بيصعبو عليا الايتام واطفال الشوارع بحس قلبي هيتقطع لما بشوفهم حتى الضحكه اختفت من وشهم من المعاناه اللي هما فيها
نفسي كلنا نساعدهم ونقف جمبهم ولو مقدرناش يبقى نساعدهم بالدعاء
ربنا يشفيهم يارب
ادعيلي عندي ارخم امتحان يوم الاتنين
اوووووووف هنتحر بجد
اخلص من نيله تطلعلي مصيبه
اييييييييييييييييييه ده بقى
عايزه ارتاااااااح وانزل مصر بجد
مراكبي كان مسافر ايطاليا ليه واسأليه جبلي الامانه ولا لا هههههههههههههه
وحشتييييييني يا سكره

marmar يقول...

Soul.o0o.Whisper :
سووووووووووووووووووووستي حبيبتي
عامله ايه يا قمر وحشتينييييي
انا بيصعبو عليا بجد لو تعرفي اد ايه هما تعبانين وبيعيطو وبيبكو على حالهم وعلى عيالهم اللي رموهم ومش حسو بيهم اصعب حاجه ان حد مش يحس بالتاني ياااااااااه
بجد مؤلمه اوي
عامله ايه في الشغل يا دوك
هجيلك انتي تديني الحقنه بعد كده اهو امانه في رقبتك بقى ههههههههههههه
تحياتي يا حياتي

marmar يقول...

MǿиY El-Shreef :
تؤامتي حبيبتي
فيرست الله يسلمك يا حبيبتي من كل شر
شوفني يا ميييييمو كان عايز يموتني
ربنا يسامحو بقى
سيكند الله يبارك فيكي يا حبيبتي سبحان الله شوفتي قاعده في الامارات هكون في جامعه يونانيه مثلا هههههههههههههههه
بعشق الذكاء اللي فيكي اللي هيوديكي في داهيه ده يا حبيبه قلبي
ثيرد ربنا يشفيهم يارب ويصبرهم لانهم محتاجين الدعا ده اوي ولله بجد
الا صحيح بيني وبينك كده
مين فيرست وسيكند وثيرد دول

marmar يقول...

صدى الصمت:
انا بقى بترعب من الحقن بجد معرفش ليه اصل ليا موقف مرعب معاها
مره وانا صغيره رحت انا ومامتي عشان اطعم وشوفتلك الحقنه واعدت اعيط كالعاده وجي الدكتور بيدخلها في ايدي
رحت بعدت ايدو كده عني وستر ربها انها مش اتكسرت في ايدي بجد
مصيبه يومي ههههههههههههههه
هعمل بنصيحتك حاضر يا حبيبه قلبي
وانا نفسي في الرياسه الكبيره بقى
عشان اظبط البلد اخليها باريس ولله
اسلام اه قافلها عشان الامتحانات والمذاكره ادعيلو ربنا ينجحو يارب
وحشششششششششششششششششتيني

marmar يقول...

Soul.o0o.Whisper :
لو مكنتيش جيتي كنت هرفع عليكي قضيه ربنا يقويها يارب ضددددتي حبيبتي
ويسعدها دايما يارب لانها حد تستاهل الدعوتين دول بجد
الا قوليلي انتي مش كنتي في القاهره اللي وداكي المنصوره ولا مكنتيش في القاهره خالص وانا بخرف كالعاده
وابتداء من شهر سبعه تحولي على القاهره بقى لو مكنتيش فيها اصلي هاااااااااااااااجي مصر حبيبتي قريب
ولازم تكوني موجوده وقريبه عشان اشوفك
سلاممممممممممممممممممممممموز

marmar يقول...

dramaqueen :
حبيبتي الجميله ملوووكتي
الله يسلمك يا حبيبتي وانتي اللي جميله وسكوووووووره خاااااااااااااااالص
ربنا يشفيهم ويقويهم على اللي هما فيه متتصوريش حالتهم اد ايه صعبه بجد
ربنا يصبرهم ويهدي عيالهم على اللي عملوه فيهم بجد حرام عليهم يعملو كده في والديهم ناس مش بتحس بجد
خلي بالك من نفسك يا ملوووكتي

marmar يقول...

mohamed ghalia :
انا بتفائل بوجودك هنا عندي يا محمد بجد معرفش ليه اصلك بتيجي دايما وقت الفجر و برد عليك دلوقتي والفجر بيأدن ربنا يباركلك ويسعدك يابني انت اهلك دعينلك لحد يوم الدين ولله
ادعيلهم يا محمد ربنا يقويهم ويصبرهم
تحياتي

marmar يقول...

Sweet Violet :
سلامه قلبك يا حبيبه قلبي
كلو الا القر والحسددددددددددد ههههههههههههههههه بلاش انا والنبي
دنا غلباااااااااااااااااااااااانه
ادعي على الزمالكاويه عشان يحرمو يبقو زمالكاويه انا اهلاويه ميه ميه
الله يسلمك يا حبيبتي ويسعدك دايما يارب
وشكر ايه يا بت انتي مش بنا يعني
ده احنا اخوااااااااااااات عيب كده
الا صحيح فين التلاته الجنيه اللي عليكي هااااااااااااا ؟؟
اشوفك يعني مطنشه ههههههههههههههههه
ادعيلهم يا ضدددددتي الناس دي محتاجه اقل دعوة مننا عشان يقدرو يكلمو حياتهم ويصبرو عليها
سلميلي على سوووووستي وقوليلها ترجع القاهره

marmar يقول...

الازهري:
ايه الناس اللي بتغلط دي بقققققققققى
شكلي هرفع عليك قضيه ومش هنزلها ابداااااااااااا الا ما تبقى اهلاوي ولو اهلاوي الا ما تبقى اسمعلاوي
رخاااااااامه بقى
ال لقى الدم ده كلو ازاي
يلا بقى من هنا من غير مطررووووود "وش بيطلع لسانه"
ربنا يشفيهم يارب ويرحمهم يارب
مش منور يا ازهري خالص "وش مولع"

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

السلام عليكم
اول مرة ازور المدونه الجامدة دى

الف سلامه عليكى خليكى جامده كده فى الغربه:D
ترجعى با السلامه ان شاء الله

وبجد انتو بتعملو حاجه كويسه اوى ربنا يكرمكم
صور الناس الافى الاخر بجد صعبه اوى خصوصوا المريض النفسى ياريتك لو تشيلى الصورة علشانه هو

دمت بكل خير
ربنا معاكى

kalamfady يقول...

الف الف مليون سلامه ...وربنا يكرمك

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

اااااه ياروح قلب الذئبه الكبننه

ابن الــ... (الطيبين) عمل فيكي كدا

مش كنتي تقوليلي عشان اجي امص في دمك انا كمان
اصدي امص دمه هو مش انتي
ههههههههههههههههه

على فكرة انتي نسخه مني اول ما اسمع سيرة الحقنه بعيط بهستريه فزييييعه


والف حمد لله ع سلامتك ان شاء اللي يكرهوكي يارب

معلش هندي بقى هنعمل ايه

والف مليون مبروك على المنصب الكبنن دا
ياختشي ياريتني مكانك
كنت عملت هوايل

واجمل حاجه عملتيها زيارة دار المسنين بجد انتي قلبك شفاف ورقيقه اوي وطيوبه يامرمر ياحبيبتي

يارتني كنت معاكوا

ربنا يجزاكي كل خير وسلميلي على الجماعه دول

ومعلش اعذريني بتأخر عليكي وبتفوت عليا بوستات

وانتي بطلتي تفتحي الميل ياهانم

وانا خلاص امتحاناتي قربت
وادعيلي

ماسي ياململ

انا ماسيه دلوقتي

عايزة اكيبلك حاكه معايا
حقنه دم اي حاكه انتي اتدللي بس

ههههههههههههه

تقبلي مروري العثول زيي
سلام

mimi يقول...

مراميرو اناعارفة ان انت استحالة تزعلى منى وانك دايما بتحبى تنكشينى وربنا معاكى ان شاء الله ويعدى الامتحان على خير بس انت زاكرى كويس لحد ماحيلك يتقطع وايه تنتحرى دى كمان مافيش حاجة تستاهل انك تموتى نفسك عشانها ويمكن قولتلك الكلام ده قبل كدة خلى ايمانك بربنا كبير وان شاء الله هيعدى الايام دى على خير وانا نفسى تييجى مصر واوعدك انى هستناكى لكن ماوعدكيش انى هجيب معايا الحمام لان الايام دى مافيش كتكوت مضمون هههههههه وابقي طمنينى عملتى ايه في الامتحان ابقي سيبيلي تعليق وانا هدخل واقراه0سلام يا سكرة

وعجبى.....! يقول...

مرمر....
معلش كنت غايب الفتره اللى فاتت أمتحانات وأدعيلى
لكن دائما بتابع كلماتك الجميله واللى متعودين منك عليها
لكن البوست الاخير ليس لى فيه تعليق الا بالدعاء ان يسيبك الله خير جزاء وان يشفى مرضى المسلمين جميعا .
والف سلامه عليكى ربنا يبعد عنك كل سوء
والف مبروك على الاخبار الحلوه اللى بنسمعها عنك رئيس أتحاد الطلبه بجد هيا دى البنت المصريه المشرفه مبروك مبروك
مزيد من التفوق والسعاده فى كل مجالات الحياه.

Kiara يقول...

يالهوووووووووووووووووووووووووووووي

انا شافوا الفصيله اتنطط وكانو زميلي مابالك بحقنه و23 يالهووووووي

استحملتيها ازااااااي

ربنا يكون في عونك بجد

ووربنا يشفي الشاعر

marmar يقول...

أمبارح كان عمري عشرين:
اهلا يا محمود نورت البلوج بوجودك وزيارتك الاولى
اكيد هو لما ربنا يشفيه المريض ده ويشوف الصوره وهيعرف ان كل دول دعوله وناس كتير اوي دعتله ربنا يشفيه هيتبسط اوي ويفرح بالدعاء
نورت البلوج يا محمود

marmar يقول...

kalamfady :
الله يسلمك يارب
منور البلوج

marmar يقول...

بسمه صلاح :
اموت انا في الثقه اللي فيكي دي
عسول مين بس استغفري ربك ده انتي تدخلي جهنم لو قلتي كده ده حتى مش هتلاقي مكان في جهنم "وش بيطلع لسانه وبيغيظك"
كنتي عملتي ايه يا ست بوووسي انتي كمان
طبعا اول حاجه تعمليها تدي كل الفصول اجازه سته وسبعين يوم ههههههههههههههه
بس مش كل القرارات بيتوافقلك عليها يختي
انا النهارده قولتلهم على رحله قبل الامتحانات وبتاع ومتوافقليش عليها بحجه ان في بنات كتير خلاص اجزوا وحجج عبيطه وقلتلهم احسن وكنت هقولهم خلاص اخترتوني ليه بقى وازعل وبتاع بس كبرت دماغي وسكت ومشيت
قنوعه انا ولله شوفتي برضى بسرعه ازاي
انا بفتح الميل وانتي اللي مش بتدخلي اعملك ايه يعني وبعدين امبارح دخلتي ومشيتي ومش رديتي عليا شوفتي بقى انتي بطنشي ازاي يلا يلا اعمل الخير وارميه في البحر ":p"
امشي يا حبيبتي بس من غير حقن الله يخليكي دنا كرهت المستشفى اكتر ما كنت بكره ريحتها ولله
سلاموز يا سكروز

marmar يقول...

mimi :
حبيبتي الصغنتوته السكووووره
كان نفسي اكتب التعليق وانا مبسوطه بس انا مخنوقه اوي زفت في الامتحان يا خساره طووووووووووووووووووووووووووويل جدا والوقت مش كفاني بجد ولا كفى اي حد
حرام عليه ولله ليه بيعمل كده دكتور رخم بجد حراااااااام
ده نص الامتحان قليل حتى عل وقت ولله
بس حليت كلو ومسبتش حاجه بس عندي اغلاط ربنا يستر بجد عشان خايفه اوي
طمنيني انتي عليكي يا حبيبتي وعلى وعجبي اللي شكلك قولتيله ريم زعلانه اممممممممممم صح صح اعترفي
هستناكي يا حبيبتي في ام الدنيا مصر
خلي بالك من نفسك

marmar يقول...

وعجبي .......!
الله يبارك فيك يا عجبي ويارب اقدر اكمل على خير في الطريق ده عشان حساه فوق طاقتي اوي
انا مش زعلانه خالص هو حد قلك حاجه هههههههههههه
ربنا معاك ومع ميمي ومعايا يارب ومع كل اللي بيمتحن وبيشتغل وبيتعب
يارب يشفي كل الناس التعبانه والمريضه ويصبرهم ياااااااااارب
منور

marmar يقول...

كيــــارا :
ربنا يشفي كل الناس يارب
وانا مستحملتش ولله دنا كنت قربت اموت من الرعب والخوف والتعب والقرف بس لولا مامتي كانت جمبي كنت رحت فيها
طمنيني عليكي يا سكره وعلى شغلك
خلي بالك من نفسك

mimi يقول...

مراميرو حبيبتى انا كويسة الحمدلله وماتزعليش ان شاء الله خير وتعدى فى المادة دى وان شاء الله تعوضيها فى الجاى بس انت ركزى في الجاى وماتفكريش فى الفات وربنا معاكى ياحبيبتى واكيد طبعا انا اللى قولتله هو في غيرى سوسة ودى من سماتى انا مشهورة جدا بكدة خلى بالك منى بعد كدة ههههههههه وابقى طمنينى عليكى وعندك امتحان امتى بعد كدة وانتى كمان خلى بالك على نفسك لا اله الا الله

marmar يقول...

mimi :
واللي زاد خنقتي اكتر يا ميمي
خبر وفاه عند المدونه كيارا حد من اصدقائها وخبر وفاه مدون اسمه محمد فارس
اللهم ارحمهم يارب ويصبر اهلهم
الماده دي سهله اصلا وده اللي خانقني وتعبني يعني السهل يحصل كده فيه
ياااااااااااااااااه قرف بجد
عندي امتحان يوم الخميس بس الحمدلله سهل ومش محتاج وقت خالص
يارب يكون سهل يعني مش يجبهولنا مجنون زي الدكتور ده
انتي طمنيني عليكي يا سوسه ياللي هقرب اخاف منك عامله ايه في الدراسه
صحيح انتي سنه ايه وجامعه ايه وتخصص ايه هو اسمك ايه اصلا هههههههههههههه

mimi يقول...

انا لله وانا اليه راجعون ومن الواضح يامرمر ان المادة دى فقر والدكتور زيها وايه انت جالك زهيمر ولا ايه انا ميمى اخت رور ورودى ومراكبى ايه مش واخدة بالك ولاايه كده شكلو مش زهيمر ده فقدان زاكرةتماما من الصدمة اقولك على حاجة كويسة روحى نامى احسنلك ههههههههه وهستناكى يوم الخميس تقوليلى عاملتى ايه في الامتحان 0سلام ياسكرة

marmar يقول...

mimi :
ايوة عارفه انك ميمي امال هتكوني مين ركزززي
قصدي الحقيقي وجامعه ايه وتخصص ايه ركزر ركزي يا بت انتي شكلك انتي اللي عندك زهايمر وربنا
سلميلي على رورو اوي وقوليلها مستنياكي

koketa يقول...

لا اله الا الله الحمد الله الذى عافنا مما ابتلى به كثيرا من خلقه
ربنا يعافيكى حبيبتى ويبعد عنك كل شر وكل خطر

فشكووول يقول...

مرموره الحلوه السنيوره
ازيك يا مرمر
تحياتى لك والاسره الكريمه
طبعا رئيسة اتحاد الطلبه يبقى اكيد انت تستاهلى كده
وربنا يجزيك باعمالك الطيبه وزياراتك الخيريه لدور المسنين والمسنات
بارك الله فيك
تحياتى

MaNoO يقول...

أولا سلام طاير جايلك من ام الدنيا مصر
دخلت أقرأ البوست بتاعك وللصدفة كنت بسمع مزيكة مفضلة عشان كدا قريته بتركيز عالى شويتين ألف سلامة عليكى مبدئيا وبلاش تعامل مع الهنود تانى لانهم فى الاول والاخر هنوود
وكمان مبروك على اتحاد الطلبة ودايما كدا المصريين فى كل مكان والله مش عشان انا مصرى لا بس فعلا احنا طبعنا كدا لازم ناكل الجو لاننا صافيين من جوانا وانتى دليل على كلامى أهه

زيارة المسنين تعرفى زيهم زى الاطفال فعلا ربنا مقدرنى انى بعمل كل اسبوع تقريبازيارة لأطفال الاورام او المسنين بالتبادل ووالله مش بلاقى فرق فى التعامل كل منهم محتاج اهتمامنا بس وبينبسطوا من أقل حاجة والله ولو شافوا دموعى تلاقيهم بيمسحوها عندهم امل حلو اوى واحنا لازم نساعدهم فى دا
سواء المسنين المرضى او المعافيين اهم حاجة راحت قلبهم واحساسهم ان الخير لسة موجود .......
بحييك وبطلب منك التواصل وزيارة اللأطفال كمان وفكرى تعملى مهرجانات وحفلات خيرية بمجهود شبابى هلاتاقى ناس كتير جنبك وهتحسى احساس مختلف اكتر واكتر انا بقولك كدا لانك برا مصر لو كنتى فى مصر كنت قلتلك تعالى احضرى الحفلات انما طالما انتى حابة الموضوع ابدأى انتى بقى وربنا معاكى دايما طول ما انتى بتحبى الخير .........
عارف انى رخم وطولت عليكى بس اعذرينى بقى ان شاء الله هكرر الزيارة لمدونتك انا ضفتك عدى واتمنى التواصل الدائم تقبلى احترامى

About Me

صورتي
تقدروا تقولوا بنوتة متواضعه بحب كل الناس مجنونه و عاقله حزينه وفرحانة طفله وكبيرة طيبه وشريرة فيا كل الصفات بس اولهم واخرهم رومانسية وحالمة وده عشان بحب ابتسامه كل حد. وبحب اشوف ضحكه اي طفل وفرحتو على وشوا وضحكه اي ست على وشها بحب اشوف الفرحه في عيون الناس بحب اضحك اي حد مضايق واسمع همومه يحكيلي واحكيلو .