الثلاثاء، 28 أبريل 2009

نغمات عشقي



نغمات عشقي عذفتها

سهرت وبحبي رويتها

لحبيبي لفارس احلامي

اللذي يمسح معنى لكل الامي

حبيبي الذي تخيلته وأتاني

في ذكرياتي

في منامي

في لحظاتي وحياتي

اعشق كلمه احبك من بين شفاته

يقولها حينها اسرح في نظراته

يأخذني بين يديه

اسرح مجددا في عينيه

اتأمل شفتيه

اطبع قبله رقيقه على خديه

لأقول له ذات الكلمات

تلك اللحظات

اسمعته اجمل العبارات

تركت كوب قهوتي على الطاوله العتيقة

أخذه من مكانه وقربه من شفاتي الى ان انهيته

ولازلت بين يديه بالحب والعشق احتويته

تأمل فنجاني واخبرني حظي وعنواني

للحب عنوان كبير لديّ

نظرت عيناه الى عينيا

واغمضناهما على دقات قلبي ولمسات يديّ

هناك 24 تعليقًا:

MǿиY El-Shreef يقول...

بجد والله لولا اني مخنوقه ومكتئبه كنت رديت رد كويس

بس بجد كلامك حلو اوي يامرمر

ربنا يهنيكي بالحب ياحببتي

:)

Soul.o0o.Whisper يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طبعا يا مرمرتى الجميلة
انا أكيد مش أول تعليق

بس قلت الحق اول دفعة
هههههههههههههههههه


بجد يا مرمر انتى انسانة رقيقة اوى
و ربنا يكرمك يا جميل بالانسان اللى ينور ايامك

و يكون قرة عين لك و تكونى قرة عين له

خالص ودى و حبى
و حقيقى وحشتينى اوىىى

Soul.o0o.Whisper يقول...

:((

مرمر
مش عارفة تعليقى اللى فات اتحفظ و لا لا

اصل الصفحة علقت :((

المهم يا جميلة
أنا قلت يمكن ماكونش أول تعليق
بس الحق أول دفعة
هههههههههههههههه




ربنا يكرمك يا رب يا مرمر بالانسان اللى يقدرك
و تقر عينك به و تقر عينه بكى

و تعيشوا احلى حياة


دمتى بكل ود و حب
و وحشتينىىىىىىىىىى

dramaqueen يقول...

يا سيدى على الحب والرقة والحمال

ربنا يهنيكى يا قمر

romansy يقول...

نغمات عشقك هى اجمل الالحان التى سمعتها
دقات قلبك
نبضاتك
احساسك
مع اجمل ان يكون للقلب نغمات يستمع الى من يحب

كلامك جميل قوى يا ريمو

mimi يقول...

مراميرو ايه الرومانسية دى كلهاانت بتحبى من ورايا وانا معرفش يابخت اللى بالى بالك بالكلام ده بجد الكلمات تحفةوربنا يسعدك يارب مع الانسان اللى بتتمنيه واللى يستاهلك وتبقي كل ايامك حب دائماوبالنسبة لامتحاناتي انا لسة همتحن امتحانات اخر السنة يوم30/5وهخلص 10/6 ادعيلي ان ربنا يوفقنى واخلص السنة دي على خير وربنا معاكي زاكري كويس 0سلام ياسكرة

mohamed ghalia يقول...

كم هى رائعة نغمات عشقك
بجد هايلة تسلم إيدك
وربنا يسعدك دايما

Sweet Violet يقول...

ياجميلة ربنا مايحرمنى من طلتك عليا ياااارب

بس كده اجى اتخبط فى المشاعر الجميلة قوووى دى

طب اعمل ايه انا دلوقتى اقر و لا احسد ولا انق و لا اولع فى المدونة و اخلص بقى (شوفتى الحب ده D: )

ربنا يسعدك ياقمر و يرزقك بفارس احلامك

و ماتحمليش هم اللى هينق و يحسد انا هقوم بالواجب هههههههههههههههههه (مافيش فايدة فيا شريرة شريرة يعنى )

ahmed_k يقول...

جميله كلماتك يا ريم كالعاده
لأنها من القلب
فما كان من القلب
يصل سريعا للقلوب
ولأنها تعبير عن حب طاهر عفيف
لذلك خرجت الكلمات بتلك الحاله من الصفاء والنقاء
ولكن لي ملاحظات صغيره حول وزن بعض الأبيات رغم أني لست بشاعر ولكن لعذوبة الكلمات كان لابد من أن أغوص فيها بفكري
فمثلا قلتي
اللذي يمسح معنى لكل الامي
فلو كانت
الذي يمسح مني آلامي

ستكون متوائمه مع الوزن أكثر
وقلتي
نظرت عيناه الى عينيا
فلو كانت
نظرت عيناه إلى عيناي

اظن إنها ستكون أكثر قربا من القافيه السائره قبلها وبعدها

ولكن في المجمل الكلمات صادقه وعفويه
فوقعها في النفس جميل
شدي حيلك وأكتبي أكتر وأكتر

دمتي متألقه يا مرمر

فشكووول يقول...

مرموره يا حلوه
مرموره يا سكر
مرموره يا عسل
انت اسلوبك عسل
ويا بخت حبيبك بيكى
وياهناه كمان
بتقولى كلام حلو قوى
ايه رأيك ملكة التخيل عندك حلوه وممكن تنميها
ممكن تقرى لاحسان عبد القدوس ويوسف السباعى ودا حيزيد من احساسك فى الكتابه وبعدين تكتبى رويات وقصص وحاجات حلوه كدا زيك
ما تنسيش يوسف جوهر كمان
تحياتى يا مرموره

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

أول تعليق
ماليش دعوه هوه كدة بقى
هههههه
طبعاُ كان نفسى أكون أول تعليق بس إمتحانات مريم هتبدأ وأنا مشغولة قوى كالعادة
بس حقيقى بوست جميل جداً ورقيق وبه معانى بسيطة وتدخل للقلب مباشرة
وحشتينى موووت
إمتحاناتك إمتى وهتخلصى إمتى ؟وعامله عيه وكدة يعنى ؟
باى

Kiara يقول...

الله الله عليكي بجد بجد رووووووووعه

marmar يقول...

MǿиY El-Shreef :
ايه ده تؤامي مخنوقه من ايه بس يا سكره مالك
احكيلي وانا انصحك يا حبيبتي
ربنا يهنيكي انتي ويروق دماغك الجامده دي وابقي طمنيني عليكي
منوره يا عسسسسسسوله

marmar يقول...

Soul.o0o.Whisper :
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
انتي اول دفعه ولو عايزه اول تعليق مفيش أي مشكله خااااالص نمشيها اول تعليق ههههههههههههههههه
شوفتي الواسطه دي بقى طبعاااااااا مش صببببببببحتي حبيبتي
انتي اللي حد جميل اوي وطيب اوي وعسوله كده وعايزه اشوفك بقى اول ما انزل مصر مليييييييش دعوه
ربنا يرزقك بالحب والانسان اللي يفهمك وييقدرك يا حبيبه قلبي
وتعليقك وصل يا حبيبتي وحتى لو موصلش هو وانتو في قلبي
خلي بالك من نفسك يا اجمل بنووووته

marmar يقول...

dramaqueen
ملوووكتي حبيبتي عامله ايه يا عسوله انتي
الحب الحقيقي بجد يا ملوكه في الله وانا بحبك في الله وبحب اشوفك هنا دايما واشوف تعليقاتك لاني بجد بحسك ملكه باحساسك ورقتك
ربنا يحفظك يا حبيبتي

marmar يقول...

romansy :
كل ده تأخير يا ابن عمي مااااااااااااشي عقابا ليك بقى هدفعك ضريبه تأخير يعني هو شومان احسن مني بقى ههههههههههههه
كلامي جميل عشان انت حد طيب وبتقرا الكلام حلو وبتحسو زي ما بتكتبو واحساسك ده اللي هيغفرلك ومش هيخليني اخد منك الضريبه بقى
شفت انا بسااااااامح ازاي يلا اعمل الخير بقى
منور يا معلم

marmar يقول...

Mimi:
حبيبتي السكره عامله ايه يا عسسسل
الكلمات دي كتباها اهداء مني لكل اتنين حبيبه واولهم انتي وعجبي اللي بقاله الف بوست مدخلش عندي
انا كمان زيك بالظبط في الامتحانات بس مش هبتدي 30 خمسه لا هبتدي اول سته يمكن اتنين تلاته سته كده بدعيلك يا حبيبتي من كل قلبك بالتووووووووووووووووفيق
عشان اول ما انزل مصر تفرحيني بنتيجتك كده يا حبيبتي ولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااازم اشوفك اول ما انزل مصر بقى اتصرفي مليش دعوة
ده انتي قريبه مني اوي فأتصرفي كده ونخرج عشان اعزمك عند قويدر بس انتي تدفعي الحساب مش انا ههههههههههههههههه
وحشتييييييييييييني يا حبيبتي استني البوست الجديد هكتبو دلوقتي عشان مفاجأه نوعا ما
خلي بالك من نفسك يا سكره

marmar يقول...

mohamed ghalia :
محمد غاليه المميز دايما ازيك يا ابن بلدي
يارب ربنا يسعدك انت وينورلك طريقك دايما

marmar يقول...

Sweet Violet :
ضدددددددددددددددددتي حبيبتي هنا يا جدعاااااااااااااان
ازيك يا بت يا سكره ياللي مش بتقري خالص
وقري واحسدي انا موافقه بس مش تزوغي كده مني ومتقوليليش كنتي فين يا بت
هعدهاللللللللللللك بمزاااااااااااجي بس اول ما انزل مصر هاخد حقي منك تالت ومتلت
انا حذذذذذذذذرتك اهووو يا شرييررررررررررره ههههههههههههههههههههه
وحشاااااااااااني يا اجمل بنت

marmar يقول...

ahmed_k :
احمد غردقاوي باشا ازي حضرتك يا اهلاوي
تصدق وتأمن بالله انا كتبت البوست ده وبعد ما نشرتو قلت هحذفو خلاااااااااااص بس لقيت تعليقين وصلولي بسرعه ومقدرتش امسحهم
انا كتبته وانا نايمه ولله
معلش اخر مره بعد كده مش هكتب وانا نايمه خالص
بس انا اقصد ب :
يمسح معنى لكل الامي
انه بيمسح كل الامي و أي معنى لأي ألم
مينفعش اقول يمسح مني الامي عشان المعنى مش هيبقى واضح وصريح اوي
و كلمه عينيا هيا لغه عربيه مش عاميه خالص وكتبتها عشان البيت اللي بعدها نهايته يديّ اللي هيا يديا
بس ده مش يمنع اني هاخد بالي بعد كده ومش هكتب وانا نايمه خالص
منور يا غردقاوي باشا

marmar يقول...

فشكوووول:
عمي الطيب ازي حضرتك يا جميل يارب تكون دايما بخير وبسعاده
وكلام حضرتك ده كتير عليا اوي ولله يا استاذ فيشووو الجميل بس انا بوجه كل قراياتي لنزار قباني شاعر المراه وشاعر الحب والرومانسيه وقريت كتير لعبد القدوس وبحب رواياته اوي
وهقرا ليوسف السباعي واوعدك قريب جدا هستغل وقت فراغي وهبقى اكتب بوست قريب قصه صغيره من مخيلتي
منور دايما يا عم فشكووول المتميز

marmar يقول...

صدى الصمت:
اووووووووول تعليق لأحلى رورو ههههههههههههههه
ايه رايك في الواسطه دي بقىىىى
تاني اهداء البوست مني لأجمل رورو في الدنيا
وبالنسبه لأمتحاناتي راجعي تعليقي على ميمي صفحه سته وخمسين ههههههههههههههه
هبتدي اول سته يا رورو واخلص نص سته كده ان شاء الله ادددددددددددددددددددددددعيلي
عشان متوتره اوي ومخنوقه ولله
وحشتيييييييييني اوي طمنيني عليكي في تعليق ما بنا كده واحكيلي عن مريوومه وعن مصر
لا اله الا الله

marmar يقول...

كيـــــــــــــــــارا :
حبيبتي كيكي الجميييييييييييه
نقول تالت اهداء البوست مني ليكي يا حبيبتي
منوره

Kiara يقول...

اجمل هديه ياقمر بجد

ميرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسي

About Me

صورتي
تقدروا تقولوا بنوتة متواضعه بحب كل الناس مجنونه و عاقله حزينه وفرحانة طفله وكبيرة طيبه وشريرة فيا كل الصفات بس اولهم واخرهم رومانسية وحالمة وده عشان بحب ابتسامه كل حد. وبحب اشوف ضحكه اي طفل وفرحتو على وشوا وضحكه اي ست على وشها بحب اشوف الفرحه في عيون الناس بحب اضحك اي حد مضايق واسمع همومه يحكيلي واحكيلو .