الخميس، 1 يناير 2009

Happy New Year


SomeOne SomeWhere Dreams Of Your Smile And Whilst Thinking Of You Says, Lifes Worth While, So When You Are Lonely Remember Its True,

...SomeOne SomeWhere Is Thinking Of You

..Love is a many splendid thing. Love lifts us up where we belong. All you need is love
Love is like a friendship caught on fire. In the beginning a flame, very pretty, Often hot and fierce, But still only light and flickering. As love grows older, Our hearts mature And our love
..becomes as coals, Deep-burning and unquenchable
To love a person is to learn the song That is in their heart,And to sing it to them When they
..have forgotten
Love is a wonderful thing. You never have to take it away From one person to give it to another. ...There's always more than enough to go around
Happy 2009 To ALL ,hope you Achieves what you wish for in this NEW YEAR
AND Draw the smile on your faces with all your lovers
with everybody you like
.never ever forget to smile and say with confidence this year will be better
HAPPY NEW YERA

هناك 22 تعليقًا:

الملاك الحزين يقول...

السلام عليكم
كل سنه وانتي طيب
و يارب يجعل السنه الجديده خير علينا كلنا
تحياتى وأتمنى لك التوفيق

zainab يقول...

dear Marmar

Happy new year

Wish you all dreams come true

best regards,
zozo

ahmed_k يقول...

كل سنه وأنتي طيبه يا مرمر
السنه الجايه تحققي أحلامك
وإن شاء الله يكون عام خير وبركه وسعاده
عليكي وعلى أسرتك وكل أحبابك
وعلى أمتنا الإسلاميه والعربيه

مع أطيب تحياتي

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

عام جديد سعيد عليكى وأتمنى لك دوام الصحة ووافر من الحب والسعادة والحياة الهادئة الرومانسية الجميلة
فى عام 2009 وجميع الأعوام القادمة بإذن الله
أختك الكبيرة رورو

mahasen saber يقول...

مرمر كل سنه وسنيين حياتك غاليين
وحلوين زى المرمر

ويا رب دايما من احسن لاحسن

اسفه غبت عليكى اصلا كنت غايبه عن النت بحاله يعنى تقدرى تقولى عن الدنيا او دنيتى انا على الاقل

عام واعوام سعيده ان شاء الله عليكى وعلى كل الامه العربيه الموجوعه دى

marmar يقول...

الملاك الحزين :
ربنا يخليكي يااارب وربنا يجعل السنة الجديده أحلى من اللي كل السنين اللي فاتت ويجعلها خير على كل الامه الاسلاميه يارب
نورتيني بزيارتك الاولى للمدونة المتواضعه
دمتي بكل خير



**********************************

zaineb :
My sister am very happy to see ur comment .. happy new year to all
in sha2 allah every year will be better than before .. just smile to your future my dear and every thing will be ok
ur sister marmar..

marmar يقول...

ahmed_k :
وانت بخير وسعاده وصحه وسكلامه يا احمد يارب وتحقق كل امانيك مع الاسره الطيبه أمين يارب.
دايما كده تنورني بزياراتك الجميلة الطيبه اللي زيك تماااام.
دمت بكل خير يارب..



*********************************

صدى الصمت :
حبيبة قلبي يا أجمل روور في الدنيا
وحشتيني اوي يا سكرة
وانت بخير وبصحه وبسلامة وحب وحنان مع اجمل ميرو وشيكابالا
ويجعل 2009 لحد مالا نهايه حب وسعاده واستقرار وراحه بال وحنان وطيبه واحترام متبادل يارب يا كريم
عمرك اطول من عمري كنت لسه جيا اقولك لقيتك سبقتيني :)
سلام لأحلى ميرو في الدنيا
لا اله الا الله

marmar يقول...

وانتي طيبه وغاليه وجميله وسكره يا محاسن يا قمرة ويارب نشوفك أم العريس قريب قريب شفتي عجزتك اهو وكبرتك يجي خمستاشر سنة هههههههههههه
سنسن لازم ننسى اللي فات او نتاساه على الاقل عشان نعرف نكمل الطريق
ونحمد ربنا على كل حال لان حالنا احسن من ملايين الملايين بجد....
لازم نطوس احادثنا واكنها محصلتش عشان حياتنا تبقى صافيه وجميله وطيبه زيك كده بالظبط يا قمرة .وطلب
صغير متغيبيش تاني عننا او عني انا
عشان بتشوحشيني بجد وبتوحشني ردودك
اللي بطمني عنك وبتقلي انك هتنسي كل اللي حصل وتورينا وتسمعينا احلى ضحكه يا بت يا سكرة انتي يلا اضحكي
الله ما تضحكي
ههههههههههههههههههههههههه ايوة كده
خلي بالك من نفسك ومن عبدالرحمن
سلميلي عليه جاااااااااااااامد
لا اله الا الله
اختك ريييييييييييييم

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

حبيبتى الجميلة الرقيقة مرمر الكبيرة
ألف ألف مليون مبروك على تفوقك
والله فرحت قوى انتى كدة اثبتى ان الحب بيدفع الإنسان للتقدم وان وراء كل امرأة عظيمة حب كبير صافى وطاهر ربنا يقربكم ويجمعكم على خير وسعادة للأبد وربنا ينجح إسلام كمان بتفوق عشان فرحتكم تكمل ،
أنا من غير ماتقولى بأدخل عندك كل ما أدخل مدونتى عشان أشوف ايه جديدك،
وبالنسبة للبرد القارص عندنا فأنا للأسف مش قاعدة فى البيت لأنى عندى شغل ولازم أنزل كل يوم ومرة تمطر على دماغى ومرة أتجمد ومرة يجيلى أنفلونزا
يعنى البرد محاصرنى ومافيش منة مفر
أهم شهرين ويعدوا
سلامك وصل لمرمر ولرودى وبناتها كمان
سلام ياقمر
لا اله الا الله

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

حبيبتى مرمر الكبيرة الجميلة ألف مليون مبروك على نجاحك هاقولهالك ألف مرة لحد ماتزهقى
شكل مدونتك الجديد جميل جداً وكلة رومانسية ومشاعر وفيروز فى أغنيتها بتهز مشاعرى وتفكرنى بأحلى الذكريات بجد إختيار رائع
كنت عاوزة أعرف بتضيفى أغنية فى مدونتك ازاى عشان بقالى فترة بأحاول ومش عارفة
سلام يا قمر

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

ياخبر دة الموضوع طلع طويل وكبير قوى وأنا لسة بأذاكر لمريم
أنا متشكرة جداً جداً لحد 10000مرة
معلش تعبتك فى كتابة كل الشرح دة
عموماً عندنا أجازة يوم الأربعاء وهأقعد عالنت بكرة براحتى ولو عرفت أعمل الأغنية أكيد هتعرفى لما تدخلى عندى أو هأبعت أقولك ولو وقف معايا حاجة هأغلس عليكى طبعاً وأسألك
ميرسى يا أحلى مرمر
(يارب بنتى ماتزعلش)
لآنى بأقولها انها أحلى مرمر فى الدنيا
سلام

marmar يقول...

صدى الصمت (1) :
الله يبارك فيكي ياااارب يا احلى رورو في الدنيا بس انا قلتلك الخبر ده قبل كده في المدونه عندك من حوالي اسبوعين تلاتة بس شكلك نسيتي
"وش أحمر زعلااااان ومدمع اوي"
هههههههههههه شوفتي الوش ده :d
ربنا يخليكي ليا يارب يا احلى رورو ويارب يستجيب دعائك اللهم امين
ومنورااااااني دايما دايما دايما في مدونتي المتواضعه وكل ما بتدخلي بتنوريها بنورك يا ست الكل ولله..
وربنا يعينك على الشغل وعلى البرد احنا هنا تلج اوي بس اكيد مصر ابرد يلا قرب يناير على الانتهاء وهنخلص من برده على خير ان شاء الله :D
ربنا يخليلك احلى مرمر في الدنيا ياااااارب وتشوفي بنات بنات بناتها
شوفتي عجزتك اهو هههههههههههههههههه
ربنا يخليكم لبعض يا احلى رورو
سلام يا سكرة .. سيدنا محمد رسول الله


**********************************


صدى الصمت (2) :
مقدرش ازهق من رورو السكره الي منوراني دايما يا جميله انتي
والحمدلله ان مدونتي شكلها عجبك باللوك الجديد ولسه هتزداد حلاوة وجمال ورقه بأحلى تيمبليست في شهر اتنين بس لما تفضى عشان عندها امتحانات "واخد بالك يا عمر"
هههههههههههههههههههههههههههههههه
ومفيش احلى وارق من اغاني فيروز ونعومة صوتها الدافي كان نفسي احط حاجة لأم كلثوم أو عبد الحليم بس مقدمة اغانيهم طويله اوي ويارب تكوني عرفتي ازاي وانا قلتلك في بيتك ازاي "مدونتك" وابقي طمنيني.
سلام يا رورو السكرة..


*********************************


صدى الصمت (3) :
لالالالالا مش طويل ولا حاجة بس انا يمكن شرحي الي يكون طويل حبتين وسخيف حبتين اصلي خايبه في الشرح شوية ههههههههههههههههه وطبعاااااااااااااااااااااااااا
متعبتنيش ولا اي كلام من ده خالص ده انتي حتى تعبك راحه زيك ولله يا سكرة
وان شاء الله هتعرفي تعمليها وذوقك طبعا طبعا هيعجبني كالعاده وقوليلي على طول لو معرفتيش اي خطووة ومش غلاسه طبعا ده انتي سكره وكل الي تقوليه وتعمليه سكر زيك ولله
واكيد ست البنات وست العرايس مش هتزعل طبعااااا لانها بجد ست العرايس احلى مرمر ربنا يخلهالك يارب وتجوزي عيال عيالها يا قمرة..
لا اله الا الله

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

أخ يا خبر أنا كنت فعلاً نسيت انك قولتبلى من اسبوعين
(وش أحمر بس مكسوف جداً ومحرج )
ماتزعليش انتى عارفة الشغل والبيت ومذاكرة البنت نسونى إسمى
كل الكلام الحلو والدلع دى ليا أنا؟!
أنا كدة هأتنفخ وآخد قلم جامد فى نفسى وماحدش هيقدر يكلمنى بعد كدة ربنا يخليكى ويديم صداقتنا ومحبتنا وصاحبتك تخلص إمتحانات على خير أنا فهمت كدة تقريباً إنها هية ال عملت النيولوك لمدونتك ولسه هتكمل بعد الإمتحانات
على فكرة أجازة يوم الأربعاء الموافق 7 يناير هى بمناسبة عيد القيامة الخاص بالأخوة المسيحين
وأصبح أجازة رسمى فى الدولة من السنة ال فاتت علشان همة بيأخدوا أجازة فى عيدنا ، ودة هوه العيد الرئيسى عندهم
أنا إن شاء الله هأحط الأغنية بكرة بس مش هأقولك عليها هأخليها مفاجأة عشان يمكن تكونى أول مرة تسمعيها لأن فية ناس كتير ماتعرفهاش وأكيد عاوزة أعرف رأيك فيها ويارب تعجبة
ييييييييييه أنا بأرغى كتير كدة ليةظ
أكيد صدعتى يلا سلام
لا اله الا الله

marmar يقول...

ههههههههههههههههههههه لا طبعا مش هزعل يا سكرة عشان انا مقدره ظروفك ولله وبدعيلك في صلاتي كل يوم ربنا يكرمك يارب ويقدرك على اللي بتعمليه بس شدي حيلك مع ميرو عشان لما انزل مصر اخد الحلاوة بتاعتي "شوفتي طمع اكتر من كده" تفكيري بعيد هههههههههههههههههههه
وطبعا كل الكلام الحلو ده ليكي وانا لو فضلت ارغي من هنا لبعد سنه مش هوفي احترامي ومعزتك عندي ولله العظيم
لانك حد كويس اوي طيب ومحترم وعسل وسكر ولذيذ كده ربنا يحرسك يارب.
لا النيولوك ده عمايل ايديا وحيات عنيا بس النيو لوك الجديد في شهر اتنين لما تخلص هيا امتحانات هيبقى عمايل ايديها اكيييييييييد هيبقى تحفه جداااااااااا
"وش احمر"
وبمانسبه عيد القيامه حبيت اقولك كل سنه وانتي طيبه ههههههههههههههههه
انا افتكرت الاجازة بمناسبه عاشوراء
كل سنة وانتي طيبه يا سكرة
هموووووووووووووووت واعرف ايه الاغنيه تعملي ايه بقى اختك فضوليه جدااااااا يلا نزليها بسرعه عشان نفسي اعرفها ههههههههههههه
وياريت كل الناس بتصدعني زيك ده انتي ست الكل ولله يا قمرة
ربنا يحميكي
سيدنا محمد رسول الله

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

يا مرمر ألحقينى أنا مش عارفة أعمل الأغنية
بصى أنا عملت ايه : إخترت الأغنية ودست على تحميل الأغنية وأخدت منها كوبى شورت كت على الديسك توب بعد مافتحت نيو تيكست ديكيومنت وعملت باست فية واللينك ظهر حلو الكلام؟
بعدها فتحت مدونتى ودخلت تخطيط واخترت الجافا اتش تى ام ال ودخلت الموقع بتاع جوجل وأخدت نسخة من المكتوب فية
وحطيتة فى الجافا
المشكلة دلوقت انى مش عارفة أحط رابط الأغنية بعد أنهى كلام من المكتوب فى الكلام ال أخدتة من موقع جوجل
حدديلى أحط رابط الأغنية فيين أحسن هأرتكب جناية
مطلوب نجدتى بسرعة الأغنية مش راضية تشتغل

marmar يقول...

بصي يا رورو انتي كده خلاص خلصتي الموضوع كله بصي اخر خطوة


ثالثا : عمل الكود

بالنسبة للكود الخاص بالويندوز ميديا بلاير

embed src="الرابط

شايفه الرابط الي موجود في الموقع الي بعتهولك خديه كابي وبيست في الجافاوبدل كلمه الرابط دي امسحيها وحطي رابط الاغنيه الي خدتيه في الديسك توب

marmar يقول...

ههههههههههههههههههههههههه شكلك عسل وانتي محتاره بصي يا ست الكل
افتحي الموقع ده http://ocianacafe.googlepages.com/song
وانزلي تحت شويه عند ثالثا عمل الكود
اخر سطر في عمل الكود
هتلاقي كود طويييييييييييل بيبتدي بكلمه ايميد سرك وبعدين يساوي والرابط بين قوسين
انتي بقى امسحي كلمه الرابط دي وحطي بدالها رابط الاغنيه الي خدناه عل ديسك توب
وبدل كمله اوتوسترات فولس حطي كلمه ترو true

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

والله أنا مكسوفة منك جداً جداً
لأنى اكتشقت ان كان فية مشكلة عندى فى البرنامج بتخلى الأغانى ماتشتغلش وأنا كنت عاملة الخطوات كلها صح
مش عارفة أشكرك ازاى على صبرك وطولة بالك معايا أنا أكيد ضيعتلك وقتك وعطلتك ربنا يخليكى ليا يا قمر مهما قلت مش هأعرف أشكرك
وعاوزة أعرف رأيك فى الأغنية بصراحة من غير مجاملة ،سلام

marmar يقول...

الله الله الله عليكي يا احلى عاشقة الورد اغنيه جمييييييييييييييييييييله جدا ولله بجد وعجبتني اوي ولله ودورت عليها لاني فعلا مكنتش سمعاها قبل كده ونزلتها عندي
بس عيييييييييييييييييب بقى الكلام الي بتقوليه ايه ضيعتيلي وقتي دي ومكسوفه :( في أخت تقول لاختها كده بزمتك ده احنا اخوات وحبايب يا رورو
وانا كنت داخله اكمل شرح ولله بس فرحتيني بانك نزلتيها وعرفتي
المهم اخر خطوة بقى
شايفه الكود الي حطتيه كله مش فيه عندك كلمه اوتوستارت وبين قوسين فولس "الي هيا خطأ" ؟؟؟ أمسحي كلمه فولس دي وحطي بدالها ترو "الي هيا صح" عشان كده االاغنيه اول ما تفتحي المدونه هتشتغل على طول لان فولس دي بتخلينا ندوس على بلاي عشان تشتغل اما ترو بتشتغل لوحدها "توماتيكي توماتيكي يعني" هههههههههههههههههههه
الف مبروووووووك على الاغنيه الحلوة يا احلى رورو في الدنيا

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

حبيبتى مرمر بجد بحبك قوى إنتى فعلاً نعم الأخت ومش هأقدر أقول أنتى أحلى أخت عشان روودى أختى الكبيرة وممكن تضربنى وله تشربنى سم فئران وله حاجة
هههههههههههههه بس انتى إخت غالية قوى ومكانك كبيييييير فى قلبى
أنا كنت متأكدة ان الأغنية هتعجبك وتلمس قلبك عشان انتى حساسة ورقيقة
وعلى فكرة أنا من زمان بأجرب أحط أغنية عشان عاوزة أحط الأغنية دى بالذات وأنا سميت نفسى فى المدونة على إسمها من كتر حبى ليها وعمرى ما بأزهق منها أبداً وكان نفسى تكون كذا أغنية يشتغلوا ورا بعض (شفتى الطمع ههههه)
لأنى بأعشق محمدمنير وفيروز كمان
بس مش عارفة هل دة ممكن وله لأ ؟
لو عرفتى ازاى ابقى قوليلى يعنى عشان أعملها بالمرة
على فكرة الأغنية بتشتغل عندى من أول ما أفتح المدونة ومش عارفة ما بتشتغلش عندك على طول لية؟ هأدخل أشوف الموضوع دة
سلام يا أحلى مرمر

marmar يقول...

هههههههههههههههههه بعد الشر عليكي من سم الفيران ان شاء الله اللي يكرهوكي "مظنش حد يتجن في عقله ويعملها اصلا" وانتي احلى اخت يا سكره ولله وكده الحمدلله الاغنيه ظبطت واشتغلت على طول وانا بجد حبيتها اوي الاغنيه ولله وبالنسبة لكذا اغنيه دي ما اظنش بس هسألك حبيبه قلبي ونور عينيا لما تدخل بليل عل نت عشان انتي عارفاها بروفيشنل بسم الله ما شاء الله وهبقى ارد عليكي على طول لما تقلي اذا ينفع ولا لا...
سلام يا احلى سكرة

هــو..مش ..نـو يقول...

عم فشكول بيقول انه بيحب اللحمه
لحمه ايه؟
والدم في غزه سايل...
ولا حتي بنتكب لهم رسايل..
تقوي عزمهم ...ومين قايل؟
...قبر يلمنا كلنـــــــــا*

About Me

صورتي
تقدروا تقولوا بنوتة متواضعه بحب كل الناس مجنونه و عاقله حزينه وفرحانة طفله وكبيرة طيبه وشريرة فيا كل الصفات بس اولهم واخرهم رومانسية وحالمة وده عشان بحب ابتسامه كل حد. وبحب اشوف ضحكه اي طفل وفرحتو على وشوا وضحكه اي ست على وشها بحب اشوف الفرحه في عيون الناس بحب اضحك اي حد مضايق واسمع همومه يحكيلي واحكيلو .